Súkromný revír Abovce

| 12.10.2012 | 2 000 x | Komentovať

Vážení čitatelia, tento článok Vám prináša team sportovyrybar.sk, prajeme príjemné čítanie.

Súkromný Revír Abovce IV.

Prázdniny sa pomaly končia, škola je za dverami. Predo mnou je posledná prázdninová rybačka…

Doteraz sa mi slušne darilo na riekach s muškárkou v ruke, no tie kapre… Moje dve, či tri kaprárske výpravy skončili bez úspechu. Vo svete boilies som len začiatočník, no i tak, už by to konečne mohlo prísť!

Zobral som so sebou kamaráta Lukáša (IT technika www.sportovyrybar.sk), ktorý bol mimochodom na rybách 1 krát v živote a to so mnou pred týždňom. (Netreba hovoriť, že si v tom ihneď našiel záľubu). Zamierili sme na súkromák – zo zvedavosti, kvôli snáď lepšej rybačke, no i preto, aby si mohol Lukáš bez problémov zachytať, keďže nie je rybár.

Výber padol na štrkovisko pri južných hraniciach v malej dedinke Abovce. Budíček som mal ráno za svitania, aby som stihol naviazať koncové montáže a nakúpiť potrebnú výbavu. Vyzbrojení boilies, peletami, boostrom ale i obyčajnou kukuricou sme sa dali na cestu. Počasie bolo krásne, všetko ako má byť. Teraz to už musí prísť!

Tesne po poludní prichádzame na miesto. Sme nedočkaví, o chvíľku už sú prúty v stojanoch a my očakávame prvý záber. Udice na boilies sú bez pohybu. Po chvíľke skúšam feeder- ako nástrahu dve malé kukuričke. Po hodine lovu je boilies stále bez aktivity, no na feeder som odtrhol už tretieho kapra, menšie ryby vylovujem bez problémov. Príliš jemný vlasec…mohol som to čakať.

Lukáš prichádza s jednoduchou logickou otázkou: „Prečo na prútoch, ktoré bez problémov zvládnu aj väčšie ryby, máš nehybné boilies a nedáš tam kukuricu keď na ňu berú kapre?”. „Prečo to neskúsiť,” vravím si, o chvíľku je už na všetkých háčikoch kukurica.

O chvíľku prichádza vytúžený moment, signalizátor pípa, policajt je pri prúte, brzda bzučí…no má to jeden problém, ja som vzdialený od udíc.

Poveril som preto tesne pred tým Lukáša, nech dáva pozor. On však zatiaľ chytal len na plávanú a tak dostal (asi minútovú) inštruktáž čo robiť „keby niečo”. Našťastie zachoval chladnú hlavu a rybu krásne zasekol. Tento krát je tam vlasec 0,29 takže som kľudný. Dobehujem na miesto a preberám si prút, kapor bojuje ako drak, no po asi 10 minútach je na brehu.

Obaja sme strašne šťastní. Rýchlo robíme niekoľko fotiek a o chvíľku je ryba späť vo vode.

Súkromný Revír Abovce IX.

Súkromný Revír Abovce VII.

Súkromný Revír Abovce VIII.

Na štrkovisku je štandardný lov na 3 prúty, my sme si to s Lukášom podelili a chytáme na ne spolu. Sú ešte len 4 hodiny popoludní a my máme čo robiť, aby sme ich stíhali obsluhovať. Vyťahujeme menšie kapre, karasy, občas červenice. Lukáš si užíva plávanú, snáď až do posledného okamihu kým bolo možné na hladine pozorovať plavák pred zotmením.

Súkromný Revír Abovce II.

Stmieva sa a my sa pripravujeme na noc. Radi by sme videli na brehu ešte aspoň jedného kapra nad 60 cm, pred polnocou sa nám prianie splní. Po vzrušujúcom nočnom súboji s rybou je kapor na brehu. Síce je kratší ako ten predošlý, hmotnosť má vyššiu.

Súkromný Revír Abovce XI.

Ulakomil sa na kukuricu, napriek tomu, že sme medzičasom skúšali aj boilies rôznych príchutí.

Okolo pol druhej som už unavený, musím si ísť na chvíľku pospať. Ledva zaspím a už len počujem Lukáša ako na mňa volá. Chvíľu mi trvá, kým si uvedomím kde som, čo prečo a začo… Vychádzam zo stanu najrýchlejšie ako viem. Lukáš zdolal kapra ako ozajstný profík. Prvý deň lovu na ťažko v živote a na brehu sa ukázal tento krásavec.

Súkromný Revír Abovce XII.

Tipnite si načo zabral.

Pomaly sa rozvidnieva, je to krásna scenéria.

Súkromný Revír Abovce III.

Súkromný Revír Abovce IV.

Súkromný Revír Abovce V.

Snažím sa užiť si tento okamih a dobre si ho zapamätať pre ťažké chvíle, keď sa budem v škole mordovať so skriptami a paragrafmi.

Rybám už kukurica prestáva chutiť, berú jedine na halibut pelety a halibut boilies. Do svojho odchodu vyťahujeme ešte pár menších kaprov a iných rýb.

Súkromný Revír Abovce XIII.

Súkromný Revír Abovce XV.

Napoludnie balíme a šťastní odchádzame. Chytili sme cca 15- 20 rýb, z toho 4 kapre nad 50 cm. Počasie bolo krásne, prostredie taktiež. Každý rybár lovil chyť a pusť (je to predpísané).

Rybník bol krásne upravený, s romantickou zátokou a s množstvom jám na dne po bágrovaní, plytčinami, kríkmi, či pálkami okolo brehov.

Ako sa pozerám na Lukáša, myslím, že rybársky cech bude mať nového kolegu :).

Bola to krásna bodka za prázdninami.

Viac o štrkovisku v Abovciach sa dočítate v našej sekcii súkromné revíry.

Petrov zdar!

Rubrika: Kaprárina

O autorovi ()

Ak chcete, môžete pridať komentár: