Moja letná výzva

| 18.11.2011 | 1 226 x | Komentovať

Je 2.8.2011 a my sa nachádzame na západnom Slovensku pri revíri Chyť a pusť. Na tento revír chodíme už 2 roky a zatiaľ sme si tu pár krát pekne zachytali. Raz je to tu tak, že za 5 hodín vytiahnete 10 kaprov a raz tak, že za 2 dni príde len jeden záber. Kapria osádka je tu od 4- 25 kg, takže motivácia je vždy veľká. My sme sa rozhodli ísť na 3 dni. Pred 2 týždňami sme tu boli a za 3 dni sme mali 5 záberov a dokopy len 2 ryby. To isté sme čakali aj na tejto výprave lebo počasie bolo rovnaké. Obsadili sme 2 miesta hneď vedľa seba. Ja som rozkŕmil miesto pred sebou, oproti druhému brehu cca pol kilom boilies scopex-oliheň. Druhé miesto som si rozkŕmil 10 metrov od brehu pri leknách. Tam som nahádzal viac boilies iných rozmerov a príchuti. Poputoval tam ananás, indian spice, scopex-oliheň a pár tigrích orechov.

Motýľ

Najprv som išiel postaviť bivak a až potom som nahodil. Montáže som mal jednoduché. Keďže je skoro všade cca 10cm bahna zvolil som dlhší nádväzec a to 15-20 cm. Háčiky som zvolil longshanky od dvoch firiem a to Fox a Korda ,obidvoje veľkosť 6. Ešte som na každú udicu dal 1 meter olovenej šnúry, aby to všetko pekne ležalo na dne. Vedel som, že cez deň nebude nič brať tak som oddychoval na lehátku vonku a sledoval nádhernú vodu.

Udice

Párkrát som videl na mojom lovnom mieste bublinky ale vedel som, že záber nepríde. Okolo 14tej hodiny má tatino pomalý záber a nakoniec je z toho luxusný 40 cm pleskáč. Zabral na halibut peletu, na začiatok to stačí. Začína noc a s ňou prichádzajú aj zábery. Prvý začína, tatino cca o 22:00 zasekáva ale kapor sa vypína hneď po zábere. Ďalší záber prichádza mne o hodinu z miesta oproti brehu. Kapra úspešne zasekávam ale ten sa 2 metre pred brehom vypína. Škoda, vymieňam nádväzec lebo v ňom nemám už dôveru. Nahadzujem a verím, že teraz to začne. Tatino zatiaľ vyťahuje kapra o hmotnosti 10 kg na tigrí orech, ktorý tu je čoraz viac obľúbený. Prvá noc a zatiaľ 3 zábery, no len jedna ryba. Je ráno, vstávame o 10-tej, nahadzujeme čerstvé nástrahy a oddychujeme po noci. Cez deň zasa nič neočakávame a tak hráme karty a čítame časopisy. Cez deň je to presne ako som očakával, nič neprichádza a tak o 23.00 ideme spať. Ešte som ani neležal v lehátku v stane a už mi signalizátor ohlasuje jazdu ako od splašeného koňa. Po záseku ma skoro stiahlo do vody. Asi 2 minúty kapor jazdí po jazere a ja nemôžem nič urobiť. Kapor sa bohužiaľ zasekáva do lekien. Ja som sklamaný, že som zrejme stratil ďalšieho pekného kapra. Snažím sa odtrhnúť montáž … Zrazu som zistil, že som zamotal suseda. Nastáva obrovské prekvapenie keď zisťujem, že nie som zamotaný a z brzdy mi ide silon a že mám stále na palici toho kapra! Celý šťastný zatiahnem brzdu a zdolávam rybu. Za takých 5 minút je v podberáku. Takého krásneho kapra som ešte nikdy nevidel.

Erik

Nakoniec je z toho môj osobák. Jeho miery sú 13,5 kg a 88 cm. Zlákal sa na 2 boilie- tigrí orech s plavačkou. Nastáva fotenie a šetrné pustenie kapra späť do vody.

Chyť a pusť

Celý premočený, keďže nám tu už 4 hodiny intenzívne pršalo, si líham do lehátka a zaspávam. Ráno o 12 sme zbalení a odchádzame. Celkovo sme dosiahli 6 záberov, každý po jednom kaprovi a šťastní odchádzame domov.

Rubrika: Kaprárina

O autorovi ()

Ak chcete, môžete pridať komentár: