Horúca letná výzva

| 17.9.2011 | 1 553 x | Komentovať

Rozmýšľam nad tým, či sa mi oplatí ísť na týždňovú výpravu vo veľkých horúčavách. Popravde povedané nemusím ani rozmýšľať, túžba ulovenia krásneho kapra u mňa nemá hranice, preto volám kamarátovi Rasťovi a dohadujeme sa kam pôjdeme. Keďže nechceme ísť ďaleko rozhodnutie padlo na miestny revír. Tento revír bol kedysi rameno Malého Dunaja a dnes je z neho malebné jazero, na ktorom ešte stále plávajú veľkí šupináči ale ich ulovenie je veľmi ťažké. Keďže zväčša chytám na riekach tento revír je pre mňa veľkou výzvou a v duchu dúfam, že sa mi tu podarí dostať cez 10 Kg. Raz sa mi to takmer podarilo, ale žiaľ ryba sa vypla. Jazero má rozlohu okolo troch hektárov a je naň vyvíjaný veľký tlak. Chodia naň víkendový rybári – krmitkári a žiaľ bohu drvivá väčšina z nich sú „mrazničkári”, čo ma neteší, ale má to dve pozitíva: prvé je ,že chytajú len násaďáky a väčšiu rybu vytiahnu len náhodne a druhé pozitívum je, že 90 % ľudí tu nevie efektívne chytať veľké ryby, keďže revír je z veľkej časti zabahnený a je tu veľmi veľa potopených stromov, konárov, prekážok a veľké ryby tu reagujú na úplne iný spôsob kŕmenia a montáži, ako sme zvyknutí. Ale poďme pekne poporiadku je utorok ráno, doma chystám a balím veci na týždňovú výpravu za kaprami. Okolo obeda som na mieste, narýchlo nahadzujem obe udice aspoň na menšieho kapríka. Chvíľku som pozoroval vodu a rozmýšľal som, kde by bolo najlepšie lovné miesto. Rozhodnutie padlo na ľavú zátoku meter od prekážok kde mieril jeden prút. Nahodil som montáž, na ktorú som dal hotovku boilie Mystery – patentka a okolo som porozhadzoval 5 guličiek tej istej príchute + 2 halibut pelety, takúto kombináciu tu kapry milujú. Druhý prút išiel na pravú stranu pod konáre vŕby, ktoré prevísajú ponad vodnú hladinu. Na montáž som dal guličku zo zmesky Supra fish 24 hodín namočenú v boostri Biosquid a takisto som okolo montáže prikŕmil piatimi guličkami tej istej príchute a dvomi halibut peletami. Keď bolo všetko vychystané tak ako má byť, posadil som sa do kresla a rozmýšľal nad inými alternatívami, ktoré mi ponúka tento revír, ak by moje prvé lovné miesta zlyhali. Na večer okolo 6 prichádza na miesto kamarát Rasťo. Pomáham mu rozbaliť náradie a dohadujeme sa kde by bolo ideálne nahodiť. Jeho “pravačka” smeruje vľavo k šáchoriu, pod ktorým je hĺbka okolo 1.5 metra. Nástrahu zvolil taktiež patentku keďže na tejto vode táto príchuť celkom šľape. Druhý prút smeruje na voľnú vodu a nástraha je kukurica, fúkaná. Rasťo verí aj klasike, ale môj názor na kukuricu spojenú z týmto jazerom je taký, že na kukuricu som tu nikdy nič väčšie nechytil, ale niekedy to, čo nie je môže byť. Ja verím guličkám z dielne Jardy Tešinského, ktoré ma nikde nikdy nesklamali a v duchu si prajem cez noc prvú jazdu. Sen sa stáva skutočnosťou o 3:30 ráno som mal na môj ľavý prút solídnu jazdu. Brzdu som mal dotiahnutú na tvrdšie keďže meter od montáže boli prekážky. Rasťo vybehol z bivaku skôr ako ja tak seká a nechávam ho zdolávať prvú rybu výpravy. Bojoval statočne ale bol to menší kaprík do 3 kg okamžite ho púšťam a rýchlo nahadzujem na to isté miesto a prikrmujem. Do rána sa nič nedeje a doobeda prehadzujeme všetky 4 udice. Tento revír je zaujímavý tým, že aj pri teplotách okolo 18 až 35 stupňov tu ryby berú iba cez noc, cez deň sa podarí sem tam menší kaprík, ale to iba sporadicky. Drvivá väčšina veľkých kaprov sa tu ulovila v noci od 22:00 do 4:00. Cez deň sa nič nedeje tak na večer kontrolujeme montáže a nahadzujeme na tie isté miesta ako predchádzajúcu noc. Zobúdzam sa do upršaného rána a o 7:30 prichádza jazda opäť z môjho ľavého prútu teraz už sekám ja a ryba nádherne bojuje. Kapor si to zamieril na voľnú vodu tak si môžem vychutnávať zdolávanie na mojom jemnejšom náradí, ale je z toho len kapor do 4 kg. Nahadzujem a začínam premýšľať nad druhým prútom, ktorý mám nahodený pod konármi smutnej vŕby, odkiaľ som nemal už 2 dni ani píp. Napadlo ma, že na tomto revíri sa nachádzajú aj pekné amury a kúsok od môjho bivaku zhodou okolností rástli mirabelky. Pod konáre smutnej vŕby som na večer zakŕmil približne dvomi 10 kg kýbľami a Rasťov prút smeroval na okraj lovného miesta. Cez deň bol mierny dáždik a pochmúrne počasie, takže sme si oddýchli od tých horúčav. Predpokladal som, že sa ryba rozbehne cez deň, ale ako mi hovoril môj dobrý kamarát Ivan: „väčšiu rybu cez deň neulovíš za akéhokoľvek počasia!” Okolo obeda prišiel na protiľahlý breh rybár a pod nohami kde mal hĺbku tak 2 metre začal masívne zakrmovať guličkami a nahodil do stredu kŕmneho miesta. Nerozumel som jeho počínaniu pretože toho rybára som na danej lokalite pár krát videl a viem, že ryba nezaberie z kŕmneho miesta ale ak zaberie tak z úplného okraja kŕmneho miesta ale to je tiež skôr výnimka. Ale dostal som nápad! Protiľahlé miesto je vzdialené cca 90-100 metrov. Na koncovú montáž som napichol guličku z príchuťou patentky a na večer som nahodil meter od masívne zakŕmeného miesta. Spokojne si idem ľahnúť do bivaku plný očakávania. O 3.30 ma prebúdza neskutočná jazda z pravej udice, ktorá bola nahodená pri protiľahlom brehu. Než som sa stihol vymotať zo spacáku, ryba mi vymotala cca 20 metrov. Popravde som sa dosť bál lebo na dne bolo mnoho prekážok a po pravej strane jeden postarší pán, ktorý chytal na plavák. Po takmer pol hodinovom naťahovaní sa mi kapor dostal pod svetlo baterky. Uvidel som jeho telo a čudoval som sa že ako môže tak malá ryba tak neskutočne bojovať. Po podobratí som mu nameral 65 cm a vážil 6 kg. Rozhodol som sa ho aj zdokumentovať a opatrne som ho pustil do svojho živlu. Po tomto momente sa na mojich a Rasťových prútoch už neudialo nič, preto že sa blížil víkend a víkendoví rybári nenechali na seba dlho čakať. Pomaly ale isto sa valili k vode, robili hluk, trieskali z dverami áut, veď určite viete o čom hovorím… Zvažoval som odchod ale na danej lokalite sa mi vždy potvrdila teória, že posledný deň výpravy ulovím najväčšiu rybu výpravy. Tak po prehodnotení situácie sme nakoniec ostali, no do nedele nebol ani píp. Ryby boli úplne bez činnosti a od miestneho porybného sme sa dozvedeli, že na jazere ryby neberú nikomu. Rasťo skúšal aj dravce no nezabralo nič. V nedeľu sme to okolo obeda nakoniec zbalili. Rozmýšľali sme či neostať do pondelka či utorka ale pre pracovné povinnosti sme sa rozhodli baliť v nedeľu. Zhodnotenie výpravy 3 ryby, najväčšia 6 kg a 65 cm. Aj napriek tomu, že som si neulovil miestneho velikána, tak túto výpravu hodnotím pozitívne, pretože ak by človek sedel doma na zadku nenaberie skúsenosti a čím viac človek chodí k vode, tým viac skúseností má a sem tam sa podarí aj nejaká tá krajšia ryba. Ale pokiaľ bude pribúdať ľudí, ktorí berú ryby kapitálnych rozmerov a ak sa na Slovensku nepresadí horná miera kapra, tak si neviem predstaviť ako naše vody budú vyzerať za pár desiatok rokov, veď treba myslieť aj na ďalšie generácie. Na jeseň sa určite vrátim na tento krásny revír a pokúsim sa uloviť miestneho krásavca a určite budem mať zo sebou produkty Jet Fish.

Horúca Letná Výzva

Štítok:

Rubrika: Kaprárina

O autorovi ()

Ak chcete, môžete pridať komentár: