Cielene na amura

| 25.3.2012 | 20 267 x | Komentovať

Dávid Michalička

Prišli teplé letné dni, júl, august a práve toto je podľa mňa ten správny čas na lov amura.

Rozhodol som sa teda dať kaprom nachvíľu pokoj. Jedným z dôvodov je, že s kaprami som už trochu prechytaný a tento rok si ich užijem ešte dosť, preto som chcel využiť teplé letné dni na lov amura.

Chcel som začať už v júli, ale akosi som to stále odkladal na august a okrem jedného náhodne uloveného amura pri love kaprov som iného v júli nechytil. Prišiel však august a ja som sa konečne začal poriadne pripravovať na amure. Vybral som si stojatú vodu, štrkovisko, voda ktorú veľmi dobre poznám.

Prvým krokom bolo tzv. prenasledovanie, začal som si všímať kde sa amury najviac vyskytujú, načo ich domáci rybári zvyknú chytať, atd. Predtým ako som prvý krát vybehol na amure som takmer denne chodil k vode a hľadal správne miesta na lov, našiel som toho dosť, mal som na výber a to bola výhoda.

Nájsť obľúbené miesta amura nie je až tak zložité, pretože v lete sa zvyknú často ukazovať vo velkých množstvách na hladine, kde sa vyhrievajú. Osobne uprednostňujem tento spôsob, ale určite existuje aj iný spôsob ako nájdeme amure, napr. miesta kde sa často chytajú náhodne, pri love kaprov. Takto to u mňa prebiehalo aj tento rok a bolo to úspešné.

Dávid s kamarátom

24 – hodinový lov amura

Konečne bolo všetko tak ako má a ja som mohol ísť k vode v klude už aj s udicami. Vybral som si miesto na ostrove, hlavný dôvod bol, že hneď predo mnou v blízkosti brehu bol spadnutý strom vo vode, to je super útočište pre amura. Na miesto som dorazil večer cca. o 18:00 a tak isto som chcel aj lov končiť na druhý deň, bola to teda len 24 hodinová rybačka. Nemal som doma moc čas sa pripraviť, takže so sebou som mal len varenú kukuricu, cca 20kg.

Z lovného miesta som teda rukou nahádzal kukuricu tesne pri spadnutý strom a hneď na to som konečne nahodil udice. Zábery prišli takmer okamžite, boli to však malé ryby, kapry, ktorý brali neustále až do zotmenia. Noc sa tiež nenechala zahanbiť a do rána som vytiahol asi troch kaprov od 7 do 10 kg, neprišiel som sa venovať kaprom, ale radosť som z nich určite mal.

Ráno opäť začalo to čo večer, séria záberov od menších rýb, bolo veľké teplo a ja som bol už z toho unavený, prišiel však obed, asi 11:30, ďalší záber, ale tentokrát som mal na udici konečne prvého amura, ktorý sa hneď po záseku ocitol na hladine, zachutili mu 4 zrnká kukurice, po krátkom súboji som mal na podložke 90cm dlhého a 12 kg ťažkého amura.

Tesne pred týmto záberom som do vody nahádzal veľké množstvo kukurice, ktorú mi ráno priniesol kamarát, zrejme to bol hlavný dôvod, prečo amur zabral a nabehol na kŕmne miesto. Po tejto rybe som dúfal že ešte nejaký amur príde, ale prišli už len malý kapry a ja som išiel celkom spokojný domov.

Dávid s úlovkom

4 – dňová rybačka

Doma som vydržal len deň, ktorý som využil na prípravu štvor dňovej rybačky, navaril som cca 200kg partiklu, ktorý sa skladal z kukurice, žita a repky. Keby mám viac času tak partikel pripravím o dosť dní skôr, aby stihol zakvasiť, kvasená kukurica je pre amura neodolateľná a vždy lepšia ako čerstvo uvarená. Nastal piatok a ja som vybehol k vode, rozbalil som sa a všetko som pripravil, večer za mnou prišiel kamarát Rado, ktorý priniesol ešte 20kg sliviek. Opäť sme si vybrali miesto s popadanými stromami vo vode a pri ostrove. Všetko bolo pripravené na vynášku. Ako nástrahu sme zvolili varenú kukuricu a slivky, do noci neboli žiadne zábery, tak sme dve udice prerobili na kapra, do rána sa chytila len jedna ryba, pekný kapor riadkač.

Kapor

Priznám sa že do nedele večera som bol bez záberu, Rado mal aspoň zopár nočných kaprov. Hlavu sme si lámali nad zábermi na slivku, ktoré Rado mal a nevedel ich využiť, boli to bud záseky do prázdna alebo sa ryba odopala. Neskôr sme zistili že na našich slivkách si pochutnávajú asi 40 cm kapry, boli sme sklamaný, ale slivky sme skúšali nadalej pretože viem že amury slivky milujú. V nedeľu večer som ostal sám, chcel som vydržať ešte do pondelka večer.

Tesne po tom ako Rado odišiel sa mi ozvali prvé zábery, chytil som dvoch malých kaprov, večer pri západe slnka som mal ďalší záber na kukuricu a nasledoval dlhý súboj, bol to amur a mal som neskutočnú radosť. Hneď po tom ako som sa s amurom pofotil a pustil späť do vody som udicu opäť vyniesol. Prešlo asi 10 minút a na brehu bol ďalší amur, opäť kukurica. Do rána som bol bez záberu a cez obed sa podaril ešte jeden pekný amur, odvtedy nič.

Bilancia 4 – dňového lovu ?

Nakoniec som bol s týmto víkendom veľmi spokojný, treba brať do úvahy aj to, že na tejto vode majú obrovskú prevahu kapry a amury sa tu podľa získaných informácii nasádzali naposledy pred 20 rokmi a väčšina je už vychytaná.

Nedalo mi to a o dva dni som vybehol opäť, táto rybačka bola takmer taká istá ako tie predtým, nič som nemenil a s výsledkom som bol spokojný. Vytiahol som 4 pekných amurov, tento krát aj na slivky, čo ma veľmi potešilo.

Vo všetkých týchto rybárskych výpravách v tomto roku som zkrmil veľké množstvá partiklu a tiež amurmi obľubované slivky, čo sa vždy ukázalo ako úspešné.

Montáže:

-lov amura a lov kapra je veľmi podobný, aspom u mňa to tak je, takže ani montáže niesu veľmi odlišné. Pri love amura používam vždy priebežnú a dlhšiu montáž. Ak chytám na blísko tak mi stačí lahšie olovo a ak chytám na daleko tak zvyknem používať systém odpadávajúci kameň, ktorý robím na priebežno.

Používam stuženú alebo splietanú mäkú šnúru, s obomi mám dobré skúsenosti a žiadne problémy. Ked mám byť ale konkrétny a poradiť vám moju obľúbenú tak je to šnúra Kriston quick silver gold 15lbs alebo jemná mäká šnúra Sufix MAGICIAN.

Pri háčikoch mám dvoch jednoznačných favoritov, je to Fox arma point SSSP alebo SSBP, veľkosť 3 alebo 4. Druhé super háčiky sú Korda kaptor wide gape, veľkosť 3-4.

Arma Zmes

Kŕmenie, nástrahy:

Jedno z najdôležitejších vecí pri love amura je kŕmenie. Sám som sa presvedčil že napr. 200kg krmiva je niekedy na 3 dni lovu málo. Z vlastných skúseností viem že prvé čo treba zvládnuť je aby sme nakŕmili kaprov a bielu rybu, až potom nám amur nabehne na lovné miesto, musíme teda rybu vyselektovať, takže kŕmenia sa nemôžeme báť. Bez problémov skrmým na jedno vynášanie 15kg a viac krmiva pri montáž, robím to hlavne pri prvých vynáškach po tom ako prídem k vode, neskôr sa snažím dokrmovať v menších množstvách a udržať amura na mieste. Myslím si že najvhodnejšie kŕmenie, ktoré sa aj mne a mnoho iným rybárom osvedčilo je partikel, najlepšie kvasená kukurica, repka, žito, hrach a tiež slivky ktoré amur obľubuje.

Kukurica

Nástrahy

Skúšal som rôzne napr. ovocné boilies , potápavé i pop – up , kôrku z chleba, varenú kukuricu, slivky… Preferujem najmä kukuricu a slivky. Viažem ju klasicky pod háčik na vlasovú montáž, najčastejšie 4 – 5 zrniek a ak ju chcem nadľahčiť, k 3 – 4 zrnkám pridám kúsok plávajúcej peny alebo 1 – 2 guličky polistirénu . Slivku viažem pod háčik buď celú a prepichnem ju tesne vedľa kôstky, alebo ju vykôstkujem a nastražím na montáž 2 polovice slivky.

To že leto je už za nami a je tu september a oktober neznamená že s amurmy som už tento rok skončil. Určite to budem skúšať dalej, pretože viem že chytiť amura v týchto mesiacoch nie je nič ojedinelé a myslím si že techniku a systém ktorý som doteraz používal nezmením ani teraz.

Prajem vám úspechy pri love šupinatých torpéd.

Štítok:

Rubrika: Kaprárina

O autorovi ()

Ak chcete, môžete pridať komentár: